pondělí 11. srpna 2008

TESCO - realita versus reklama

Skoro každý den, když pustím televizi vidím milion reklam nabízející a vnucující zboží nevalných kvalit s využitím všech superlativů, které znám. Jednou je to nejchytřejší prací prášek, který myslí za vás a pomocí ultra high inteligence systému rozpozná špínu a vyčistí ji (zbytek asi ne:)), podruhé to může být třeba společnost Tesco. Reklama s babičkou, která si oddechne, když zjistí, že všude je to dražší a ona nakupuje velmi chytře v nejlevnější obchodě na planetě zemi mě párkrát rozesmála, než jsme začal pomyslně plakat. Tesco jako obchod mám po celý život pár metrů od svého bytu. Umístění v centru Pardubic je pro obchod velice lukrativní a podle toho také vypadají zaplněné uličky a přecpané kasy. To je smutný fakt, ale co. Zpět k reklamě. Reklama tvrdí, že Tesco garantuje nejnižší cenu v okruhu 10seti kilometrů. Docela odvážné a velmi vtipné. Doufám, že nikdo z diváků není tolik naivní, aby tomuhle uvěřil. Osobně jsem teď v Tescu strávil nějaký čas nakupováním a všiml si velkého množství nesrovnalostí, tak jsem vybral jednu ukázkovou. Vybral jsem zboží s názvem Kit Kat Pop Chock, které je nabízeno v Tescu za 51, 90.

Kit Kat Pop Chock v Tescu

Za kvalitu snímku se omlouvám, ale můj mobilní telefon nedokázal zvládnout světelné podmínky podle mých představ, ale jako informační fotografie to je jistě dostačující. Takže tu máme garanci nejnižší ceny 10km od obchodního domu. Dobrá, tak ujdeme dalších 700 metrů (0,7 km !!) do obchodu Billa, kde cena stejného produktu byla 39,90. To je o 12 kč nižší.,nemyslíte? :-) A stačilo tak málo... jen pár kroků...

Kit Kat Pop Chock v Bille

Poslední výpravu jsem podstoupil do Globusu, který už je vzdálenější, ale o to známější a oblíbenější hlavně pro majitele aut, kteří nemusejí nakupovat pouze cestou z práce v centru města, z čehož těží Billa i Tesco. Globus vzdálený necelé tři a půl kilometry od Tesca má dané zboží opět za stejnou cenu jako bylo v Bille, tudíž opět 39,90.

Kit Kat Pop Chock v Globusu

Co z tohoto zjištění plyne? Klamavá reklama, kterou si někdo vycucal z prstu, protože dobře zní a mnoho lidí se na ni nachytá? Jaká je v dnešní době hranice "lhaní" v reklamách? Je to smutné, že dneška si mohu natočit vlastní reklamu na cokoliv a říct prakticky cokoliv a vše bude automaticky přijato. Kdy nám bude prodáván jed na krysy zabalený v barevném obalu a přejmenován třeba na "dětskou výživu"? Společnosti dávají miliony do velkého počtu reklam, které odvysílá s chutí každá televize a bohužel je dnešní společnost společností, která dává na reklamy ať vědomě či nevědomě...


UPDATE ke dni 15.9.2008:
Pořídil jsem při další návštěvě Globusu další foto tentokrát s cenou ještě nižší! Pouhých 33,90, což je o 18náct korun méně než v Tescu. Možná to někomu přijde jako pár korun, ale uvědomte si kolik podobného zboží je takto dražších resp levnějších v různých obchodech a výsledek? Lži a klamné řeči o tom, jak je který obchod nejlevnější a zbytečně utracené sumy od nás nakupujících.



Brzy se chystám napsat další, stručnější, článek o cenách, tentokrát vybraného elektro výrobku, který jsem našel na internetu za cenu poloviční, než za kterou lze koupit v "proslavených" obchodech Elektroworld a Datart. Snad to bude čtení, které neznalé odradí od jakéhokoliv nakupování v těchto stupidních obchodech a uvědomí si, že lze ušetřit obrovské peníze, když nakupující nebude věřit každému slovu z reklamy nebo prodávajících...


3 komentáře:

Anonymní řekl(a)...

Jj, souhlasím s tebou. Reklamy mě taky v poslední vadě dost vadí, hlavně pokud používají samé superlativy.

martin.haller řekl(a)...

Jj, souhlasím s tebou. Reklamy mě taky v poslední vadě dost vadí, hlavně pokud používají samé superlativy.

krista řekl(a)...

Já se tedy nechci rozhodně zastávat Tesca, ale myslím, ba dokonce vím, že Tesco garantuje nejnižší cenu v okolí 10 kilometrů pouze u vybraných výrobků, tzn. že tyto výrobky jsou speciálně označeny nějakou cedulkou a když ono zboží seženeš u konkurence levněji, vrátí ti Tesco peníze a určitě i nějaký bonus. Takže mi věř, že ve vlastním zájmu si to asi hlídají pečlivě :-) Nic to ale nemění na faktu, že reklama se posunula "do pekla" ...