úterý 30. září 2008

Hola Hola škola volá...zase to vstávání...

Tak je to opět tady... od posledního dne v měsíci červnu (ano tohoto kalendářního roku :o) zas tak dlouho jsme bez školy nebyl!:)) jsem do dnešního dne měl prázdniny. Jistě jsem nebyl sám (na vysokou furt chodí víc lidí, než se zdá na hodinách:)), ale při několika otázkách na icq ohledně mého dne ve škole jsem si tak chvíli i přišel. Není na tom nic hrozného, že se opět začne chodit do školy, všichni vysokoškoláci totiž vědí své. Z většiny přednášek se vyklube špatně ztrávený čas bez kontrolované docházky (=nikdo tam nechodí) a když si odmyslíme všechny cvičení, na která se po domluvě s učitelem ve stylu "tady si stejně nic neřekneme", tak se chodí do školy opravdu jen občas. Horší bude bakalářská a všechny ostatní práce. Někteří učitelé, profesoři, docenti a asistenti :) prostě chtějí být zajímaví a dokáží každý semestr dávat nějakou tu práci na cca 20 stránek. Ve výsledku člověk do školy chodí minimálně, ale mimo školu se ji je nucen věnovat až moc. Ti, kteří ještě k tomu opakují něco z loňských semestrů vědí své... Jinak osobně studuji Univerzitu Pardubice a to Dopravní fakultu Jana Pernera. Chce někdo vědět obor, nebo už teď po přečtení těch podivných slov mu došlo, že jde o poměrně technický obor, kde nějaká ta matika a fyzika opravdu jsou (ano a chodí se na ně:o))někdy...) docela důležité předměty. Tak obor mám... TŘD- TŘDS. Není to název nového typu výbušniny, ale rozepsáno jde o Technologii a řízení dopravy- Technologii a řízení dopravy a spojů (hurá, tak krátké!:)). Jako technolog se necítím zrovna pevný v kramflecích a někteří profesoři si myslí, že již studovat školu znamená ovládat 110% vědomostí, které se tam máme naučit. Smutné? Ano, ale reálné. Přístup některých učitelů je opravdu smutný, jiný zase překvapivý. Od zápočtů psaných v hospodě u piva až po zápočty psané před učitelem, který vám skoro "kouká do papíru" a ignoruje vaše soukromí nebo "osobní prostor". Nestačí umět nebo mít dobré taháky, ale psychická stránka je dalším aspektem studia. Uvidíme, co na mě čeká další, již pátý, semestr a zda budu mít to potřebné štěstí, které je tak nutné, pro vnitřní klid a podepsaného učitele v indexu :o)


Na škole mi vadí jedna věc. Vstávání. Nevím jak vy, ale já chodím spát v rozmezí půlnoc-2 nebo 3 - hodina ranní a vstávání okolo 7 nebo 8 není pro mě to pravé ořechové (natož mandlové). Ano, každý si může rozvrh udělat podle sebe, ale jen v určitých mezích a když některý předmět učí jeden učitel tak nebude chtít jezdit do školy každý den kvůli pár žákům, kteří si nedokázali dát hodiny k ostatním. Proto už automaticky někdo tvoří svůj vlastní rozvrh pro své dobro a žák se musí obětovat. V mém oboru není velké množství studentů (takový právníci mají větší výběr...) a tak máme 2-3 varianty a někdy dokonce žádnou. prostě se zapíšeme a hotovo. Musí se to nějak přetrpět a ono se to přetrpí, ale k čemu to je? Stejně většinu ranních hodin student prospí, proignoruje a kdo má sebou ve škole notebook, tak ten tam ani nemusel chodit (ano, je to sranda, notebooky si kupuje tolik studentů, ale podle mě mají velmi negativní dopad na výsledky a sledování v hodinách... vím o čem mluvím:)) taky jednoho mazlíka na baterky mám :-)). Už vidím jak bude smutný první den (týden), kdy se nic dělat nebude a dvouhodinovky budou končit po 10seti minutách a pak budu opět čekat více jak hodinu a půl na další předmět (taky se vám dokonale poskládaný rozvrh někdy rozsypal kvůli "učiteli, který dvouhodinovou látku stihne za 10 minut" ? :)). Bude to boj a já si sebou svůj malý notebook asi vezmu, abych aspoň něco z toho čekání měl (ať žije Wi-Fi!).

Ohledně ČSFD se více rozepíši již brzy, teď jsem zrovna neměl extra náladu a čas. Přes několik filmů, výlet do Prahy a další drobnosti jsem také hodně odpočíval a snažil se na nic nemyslet. Opět mi vznikl obrovský a zároveň smutný seznam filmů, které jsem neohodnotil ani neokomentoval, ale do 5-tého října to vše stihnu (neslibuji, ale doufám:o) a vy snad se mnou). Prozatím se loučím a brzy (snad dříve než minule... omlouvám se :( ale vytrvalé fanynky bez triček a čekající na mé vykroucení z pokoje určitě prominou:)) něco zajímavého napíšu. Témata, názory, vzkazy nebo milostné dopisy (nevoňavé a bez rtěnky odmítám!) do komentářů děkuji :o)

F*Djkoma

Žádné komentáře: