úterý 16. září 2008

O5 Z5 a trochu o ČSFD

Tak přesně tady jsem... nebyl :-)

Tak jsem zase tady. Možná jsou někteří z váš rádi, někteří šťastní, někteří mi automaticky opět pošlou své nabídky k sňatku, ale jsou tu určitě i tací, kterým je to jedno (idioti...). Po pár dnech na dovolené jsem doma nebyl ani tak dlouho, abych napsal nějaký ten příspěvek, takže se tímto omlouvám. Po návratu jsem odjel opět na hory a teprve teď jsem se dostal ke smysluplnějšímu tématu na svůj blog:). Děkuji xtině za její návrh ohledně mých začátků s ČSFD :). Je to pěkné, ale moje vzpomínky nesahají tak daleko s naprostou přesností. Problém je, že jsem se registroval přesně 30.05.2004 - 12:05 a nebudeme si lhát, není to včera ani předevčírem:). Mé matné vzpomínky sahají do doby, kdy ČSFD opravdu nebylo tak monumentálně obrovskou a byla spíše komorní stránkou, kde jsem obdivoval filmy a dlouho do noci proklikával všechny profily tvůrců i filmů a vnímat spojitosti. Dětská mysl miluje hádanky a tak nekonečný labyrint prohledávání filmového světa na internetu nebral konce. Podle databáze ČSFD jsem první komentář (tramtadadááááá!!!) napsal 03.06.2004 k filmu Den nezávislosti (můj sci-fi akční favorit minulé dekády:-)) . Ano, každý bystřejší chlapeček a holčička si všimne, že jsem za cca 4 dny stihl ohodnotit potřebný počet filmů (v té době tuším 200) a poté udělat nutný TEST (napoprvé....JSEM BOŽÍ!! :-))). V té době jsem ČSFD bral čistě jako skvělou stránku, kde najdu snad všechno, co chci vědět. To se časem měnilo. Dnes vnímám ČSFD jako na české poměry skvělou databázi, kde najdu většinu herců a filmů, ale již nedokáži chodit pouze sem. Stránky jako IMDB, Box Office Mojo nebo Rajčata dotváří komplexnější pohled na film i díky mnoha statistikám a zajímavostem, které jsou na ČSFD nedostupné. Pro obyčejného diváka či milovníka ČSFD naprosto dostačuje, ale některé funkce nejsou příliš "user friendly" a statistiky ze světa např. výdělků, prostě nejsou. To samé platí o kameramanech, scénáristech, hudebních skladatelích a mnoha dalších částech filmu. Teď to mnoha uživatelům nepřijde, ale třeba jednou budou chtít vidět každý film, kde jejich milovaný hudební skladatel tvořil opět jedinečnou hudbu (tento pocit mám např. z Michaela Nymana, který tvořil hudbu k Pianu, Gattace a několika filmům Petera Greenawaye) . Časem chce člověk více a více informací.

Co se dělo dále? Po začátku psaní komentářů už následovalo jediné. Neutuchající snaha ohodnotit a okomentovat, co nejvíce filmů, které jsem viděl. Do dnešního dne pochybuji o tom, že se mi to povedlo. Kromě mého malého "papírku" s filmy z poslední doby, cca 20 neokomentovaných filmů, je tu obrovská hromada filmů z mého mládí, které pravděpodobně nikdy nedohledám (např. snímek, v kterém snad mniši nebo indové v červených hábitech chránili nějaké dítě a v závěru filmu si pro něj přiletěla obrovská vesmírná loď:-))). Musím se přiznat, že velká část mých prvotních komentářů jsou "krátké blob o mých pocitech", které z dnešního hlediska jsou nedostatečné a musím je postupné obměnit a vylepšit. To je nejproblematičtější u filmů viděných cca před 5ti a více lety. Přesto že moje paměť je velmi dobrá a některé filmy si pamatuji opravdu detailně, některé si pamatuji zběžně (dvouřádkový výpis děje...) a celkem závidím lidem, kteří dokáží rok dva po prvním shlédnutí z rukávu tahat každou hlášku... Celková snaha uchytit se a zaujmout na ČSFD je... to si nechám na příště :-) ne že bych byl profík, ale snad dokážu odhadnout jisté způsoby, kde je uživatel vidět a zvyšujeme se mu tak šance na jeho oblíbenost.

Fotka Krkonoš (autor snad promine, kliknutím se dostanete na jeho stránky)

K dovolené ... měl jsem se dobře díky za optání všem! :-) (ptal se někdo?) Možná bude následovat i galerie fotek, které se zrovna nepovedly všechny, ale určitě nějakou pěknou vyberu, když tak vezmu nějakou starší, do hor jezdím už nějaký ten pátek (Krkonoše rulez) a tak to nikdo nepozná :-)

PS: k názvu v číslech... Tohle internetové šílenství s čísly místo slov a zkratkami mě nikdy moc nebralo, prtž jsem byl vždycky celkem rychle píšící surfař ... :) a ještě drobnost -> nová anketa prosím hlasujte :-)

Žádné komentáře: