čtvrtek 1. ledna 2009

Béééé aneb jaké byly dárky pod stromkem z plastu?

Taky máte umělý vánoční stromeček?:(

Další Vánoce jsou pryč, dárky jsou rozbalené, kapřík je už v koši a z nás jsou opět hroši :-). Teďka vážněji. Všude píší o ekonomické krizi, ale to pravděpodobně v Česku nikoho nezajímá. Nakupuje se jako vždycky vše od praktických věcí po neskutečné hovadiny, které jsou do poštu. Já koupil dárky s předstihem a dokonce jich většina i v čas přišla (co se týče voňavky rozepíšu se níže). Do teď mám pocit, že někteří mnou obdarování měli dostat více a naopak nektěří méně. Bohužel tak to je, ale pokusím se jim to ještě v nejbližší době vynahradit, vždyť upřímně, jsme děti, aby jsme si dávali dárky jen o Vánocích? Je někdy škoda, že většina lidí ignoruje 361 (365-Vánoce--svátek-narozeniny-Valentýn:)) dní v roce a dávají si drobnosti a dárky jen na Vánoce? Takových lidí dost lituji a naštěstí to u mě takto (zatím) nechodí. Poprvé za všechny Vánoce jsem tyto neslavil jedením kapra, ale lososa. Osobně maso této potvory mám mnohem raději a nejsem sám. Pravděpodobně od příště už budeme celá rodina zavádět novou tradici, "místo kapra plného kostí dáme si vykostěného lososa".


K dárkům. Většinou si je vybírám já, aby nedošlo k okamžikům jako "Líbí?"->"NE." a nebo "tohle mi nesedí, je to velké/malé". Je to příjemnější a výsledky jsou lepší :-) avšak ztrácí to pomyslné překvapení, i když se vždycky nějaká drobnost navíc objeví. tento rok to byla voňavka, nad kterou jsem se rozmýšlel, ale na konec jsem raději zvolil externí disk od Maxtoru, který se mi hnedka ten den dost hodil (ntb achjo, rozpovídám se snad brzy :-))). takže z mé strany maximální spokojenost. proklamoval jsem zde i dárek pro přítelkyni, který jsem nechtěl prozradit, ale teď mohu. Její překvapení nad dárkem stálo za všechny ty tajnosti ... výsledek? Dárek byl.. Shaun The Sheep :-) Znalci vědí, o co jde, pro ostatní tu mam odkaz na jeden díl na youtube (zde). Pokud chcete vidět, co konkrétně jsem zakoupil, tak by to mělo být na videu zde :-). Je to nádherná plyšová hračka, která pobaví neskutečným způsobem a ty... ty...ty....oči.... :-). Byl jsem velmi rád, že takhle mnou velmi dlouho a těžko sháněná potvora mi nakonec dorazila z internetového obchodu. Od této přítelkyně (více jich nemám, ale aby nedošlo k omylu:) jsem dostal krásný huňatý župan... :-P zase si šplhnu :-))). Čekání bylo dlouhé více jak 14náct dnů z důvodu, že ovečka není na skladě (i přesto, že měla firma na stránkách napsáno 100kusů na skladě:)). Ale budiž. Větší maso se odehrálo s parfémy... Ještě drobnost, kdo si nepustil video, tak tamta ovečka je prakticky identická s tou na obrázku nahoře, bečí při zmačknutí čumáčku a vrní se při vytažení ocásku :-D kdo neviděl neuvěří, jak je to boží :-)


Ježíšek možná neexistuje, Santa možná umřel na
přepití Coca-Colou, ale Shaun je SKUTEČNÝ!

Dne 3.12. jsem objednal dva parfémy (Kenzo a Hugo Boss) a bylo na stránkách zaručeno, že vůně přijdou do Vánoc. Spokojeně jsem tedy čekal na široko daleko nejlevnější voňavky a dlouho nic. Dne 19.12. mě napadlo napsat email a nechat se informovat o stavu zboží (na stránkách bylo napsáno "Přijato"). Po mém emailu se změnil stav objednávky na "Příprava k odeslání". Náhoda? Těžko ;) a 20.12 zboží odesláno. Takže trvalo 16náct dní příprava dvou voňavek. Dobrá řekl jsem si. Jaký jsem fakt měl šok, když mi byl balíček doručen a na něm byla úplně jiná (prakticky poloviční cena), kterou jsem si rychle přepočítal a vyšlo mi...poslali mi jednu vonavku. Po otevření se mé podezření potvrdilo, pouze jedna ze dvou voňavek (Kenzo), žádná omluva, žádný email, dokonce ani žádná poznámka na stránkách u podrobností mé objednávky (tam stále byl účet na dva a půl tisíce o reálné částce balíčku, který mi dorazil nikde nic). Bohužel tato firma nedokázala do teď (konec prosince) reagovat na moji stížnost ani se omluvit. Možná jsem měl prostě smůlu, ale na jejich primitivních stránkách nejen, že nejsou údaje o skladových zásobách, ale také chybí větší aktivita lidí okolo objednávek(na vůně jsem se dotazoval, nikdo neodpověděl), kterým je jedno zda čekáte 14náct dnů a dostane celé balení nebo ne.

Co z toho plyne? Nakupovat přes internet nebo ne? Určitě ano. Ceny jsou opravdu nesrovnatelné, např právě u parfémů se často jedná o 30-60% ceny kamenných obchodů. Většina zboží je prostě přes internet mnohem (MNOHEM) výhodnější. Avšak jsou tu i ty problémy, nákupu "neviděného zboží", které řeší snad jedině garance vrácení zboží bez udání důvodu do 14nácti dnů. Ale i tak, platíte poštovné (pokud nejste jako můj kamarád, ten by z nich vysoudil i poslední halíč :-))) a je to zbytečná komplikace vašeho života. Já preferuji systém, kdy se jdu na vše podívat do kamenného obchodu a poté objednávám. U parfémů je to jediný možný způsob, u elektroniky (jak u které) je to velmi šikovné a třeba u textil nich výrobků jde pouze o velikosti (to se dá odhadnout).


Co nás čeká v nejbližší době? Budu se i přes zápočtový týden a zkouškové období snažit napsat nějaký postřeh z okolí. Rád bych v co nejbližší době napsal o svém externím disku Maxtor One Touch IV Plus, novém notebooku, který jsem vybíral přítelkyni, Toshibě M800 a konečně i o nějakém filmu :-) Do té doby na shledanou a ať se Vám dárky líbí jako mě a slouží Vám stejně dobře :-)

F*Djkoma

Žádné komentáře: