neděle 14. února 2010

Má oblíbená filmová hudba

Chtěl jsem tady napsat nějaký ten odstaveček, ale pak jsem se rozhodl, že to nemá cenu. Nechť hudba mluví za sebe:)) Pokud tu nenajde nějakého svého favorita, nelekejte se a hoďte odkaz do komentářů, určitě nedojde na všechny (chtěl bych maximálně 10, známých i méně známých, ale především mnou oblíbených:)). Budu se snažit volit od každého skladatele (případně z každého filmu) jen jednu ukázku.


Úchvatné pianové představení Michaela Nymana k filmu Piano (1993)


Epická hudba Craiga Armstronga k filmu Plunkett & Macleane. Použito v mnoha trailerech a hrách (Halo 3)


Netřeba představovat. Neznám nikoho, kdo po prvních tónech neřekne Hvězdné války:)


Clint Mansell a jeho slavný motiv... ta deprese je z toho cítit i bez filmu...


Twisted Nerve je známější, ale tohle mám raději...


Septimus od Ilana Eshkeriho má svou sílu, ale Shooting Star je prostě... zhmotněním celého filmu.


*brečící smajlík* další působivé a krásné piano ...


Můj oblíbený Vangelis a jedna z jeho skladeb k Dobytí ráje 1492. Není to ústřední motiv, ale poslech této hudby mi dává dokonalý dojem cestování...


Z Morriconeho tvorby vybrat jednu skladbu? Dobře, ale tu málo známou:)


Basil Poledouris v nejlepší formě.


Spojení všeho krásného z Posledního Mohykána


Spojení dvou Glassových skladeb ve filmu Watchmen vytvořilo úžasně silnou scénu...


Tohle bude většina znát spíše z traileru na Avatara:) přesto...

Teď trocha nostalgie odjinud:))





Ano, vynechal jsem Elfmana (Stříhoruký Edward atd), Hornera, Shora (všechny díly LOTRa), Zimmera(Pearl Harbor) a mnoho dalších... nechci pojmout všechny, ale jen přiblížit vlastní vkus a dál uvidíme.
F*Djkoma

2 komentáře:

Anonymní řekl(a)...

Moc hezký výběr, připomněl si mi dokonce věci, na které bych skoro zapomněla:-) A co takhle třeba....AVE SATANI?:-DDD

Djkoma řekl(a)...

Ave Satani je skvělý motiv z The Omen:) hodně atmosférická věc, vždy to nahání nepříjemné pocity...