úterý 22. listopadu 2016

Můj první zážitek s Amazon UK

Jaké to je, když si po měsíci váhání objednáte svojí vysněnou knihu, kterou mají jen na Amazon UK a čekáte na ní půl roku, aby Vám přišla v potrhané krabici a vy s pocitem ztráty smyslu života pomalu rozděláváte poničenou knihu a nevíte, co bude dál? Tady jsou moje zkušenosti s reklamací 10 kilo těžké knihy z Amazon UK...

O knize, kterou jsem zakoupil jsem se rozepsal zde. Pro fanoušky Star Wars doporučuji. Tento nákup mi však dovolil poprvé vyzkoušet Amazon UK. Osobně nenakupuji ze zahraniční příliš rád, ale tentokrát jsem neměl jinou volbu a navíc Amazon UK nabízel výjimečnou cenu.

Objednávka
Samotnou objednávku jsem provedl v červnu 2016, kdy spadla cena knihy pod 100 liber. Proběhla registrace, objednání a peníze stržené nebyly, protože šlo o předprodej. Cena se později různě měnila, ale politika Amazonu říká, že od chvíle, kdy objednám v rámci předprodeje až po objednávku samotnou, dostanu nejnižší cenu. To mi vyhovovalo. začátkem října mi přišel email, že kniha vychází a bude mi zaslána. Nemusím říkat, jak moc jsem se těšil.

Email o zaslání přišel 6. 10. 2016, ve stejný den byl balíček odeslán a 7.10.2016 jsem ho měl "doma". Amazon mi ještě stihl zaslat upozornění, že plánované dodání 10.10. se posouvá o 3 dny dopředu, takže UPS si dala záležet.

Dne 7.10.2016 mi balíček přišel, přivezla ho zmíněná UPS. Bohužel jsem nebyl u převzetí, proto mě po návratu čekalo překvapení v podobě slušně zdevastované tenké krabice. Polilo mě horko. Věděl jsem, že kniha je veliká, má rozměry 33,7 x 10,2 x 44,4 cm a váží 9,5 kilogramů. Nenapadlo mě, že by eshop mohl být tak diletantský a poslat takhle velký kus zboží za takovou cenu pouze v jedné obyčejné kartonové krabici. Ta se samozřejmě v jednom rohu protrhla (nepočítal bych počet nárazů, co v autě UPS krabice zažila) a kniha (i přes velice silné pouzdro chránící knihy) měla výrazně poničený roh. Tady je několik fotek.


Původní balení, v kterém 10 kilogramů těžká kniha přišla vč. detailu na roh


Pohled do krabice po rozdělání - nic víc uvnitř opravdu nebylo...

Pohled na poničený roh, škoda vznikla pravděpodobně při přepravě a ani ochranný box knihy neuchránil 

Reklamace
Za necelé 4 tisíce jsem věděl, že si nenechám poničené zboží. Proto jsem ještě ten den kontaktoval, přes formulář na webu ve vazbě na konkrétní objednávku, Amazon UK s problémem. Během 2 hodin mi přišla odpověď, že se velice omlouvají a můj nový indický kamarád Sakthi mi popsal proces odeslání zboží zpět. Protože jsem chtěl zboží vyměnit, ne pouze vrátit, ihned zadal novou objednávku na stejné zboží za 0 liber, které nahrazovalo původní. Tento přístup, že v rámci reklamace, bez čekání na mnou zaslané zboží zpět, mi jsou ochotni zaslat nové zboží, mě velice mile překvapil. Samozřejmě jsem vyjádřil nespokojení se zabalením a vyjádřil nutnost knihu zabalit výrazně lépe. Sakthi mi navíc popsal princip odeslání zboží zpět, kdy si necháte na webu Amazon UK pod přihlášením přímo u konkrétního zboží/objednávky vygenerovat soubor s předpřipravenými popisky na krabici i s kódem do krabice, pro rychlejší vyřešení na reklamace na straně Amazon UK. Snadné a jednoduché.

Pak přišla druhá fáze. Jak to odešlu? Přečetl jsem si nějaký článek na internetu a četl o možnosti zboží vrátit přes jednu ze speciálních služeb UPS. Volal jsem tam, ale bohužel moje ranní nálada a obdobná nálada na straně operátora UPS mi vše trochu znechutila (neuměl slušně vysvětlit, že je nutné, aby tuto službu vyžádal Amazon UK a ne já jako zákazník). Kontaktoval jsem tudíž znovu Amazon UK. V dalším emailu mi tentokrát Lucky (ano, také mě to překvapilo) vysvětlil(a), že stačí zboží poslat tradiční poštou, ne nutně přes UPS. Po zkušenostech z rána jsem UPS už nechtěl ani slyšet a tak jsem se rozhodl odeslat balík Českou poštou. Ještě předtím jsem ho, ale zabalil, na rozdíl od kolegů z Amazonu UK jsem se opravdu snažil (FOTO). Balík zabalen, polepen (FOTO) a stačí odnést na nejbližší Českou poštu. Po vyplnění mezinárodního podacího lístku a zaplacení 873 Kč byl balíček k 11.10.2016 na cestě zpět do UK. V den odeslání zboží jsem ještě naskenoval účtenku a zaslal na Amazon UK, což mi samozřejmě o pár dní později zaslali na bankovní účet (k této částce se později ještě přidal refund za VAT etc.).

Pak už jsem jen čekal, kdy přijde kniha nová...


Ukázka "mého" balení (původní velká krabice v rámci pokynů od Amazonu UK)

... a ta přišla 18.10. k mé spokojenosti v naprosto rozdílném balení. Na fotkách bude vidět, že jsem na konec přišel na základní problém. Původní kniha byla zabalená pouze v jedné kartonové krabici (na šířku to bylo opravdu těsné) a bez jakýchkoli vycpávek a bublinek pro odolání nárazům. Nové zabalení ukázalo, že kniha má i svůj vlastní ochranný obal! Teto bílý obal, který obsahuje mezery na bocích slouží jako základní balení knihy pro přepravu. Tento obal nebyl bohužel v původním zboží. Osobně si to vysvětluji tak, že balič se rozhodl vyndat 10kilovou knihu z ochranného balení, aby se mu vešla do obyčejné klasické krabice (a proto ta na šířku byla jen tak tak). Nová krabice byla větší a teprve v sobě měla originální krabici s knihou. Obrovský rozdíl. Knize se nic nestalo a mám jí již založenou ve svém archívu včetně originální krabice (ochrana musí být).

Druhý pokus od Amazon UK - velká krabice, uvnitř další, originální balení knihy


Detail na originální balení knihy včetně pohledu dovnitř - tuhle krabici opravdu nikdo neměl vyhazovat...

Jak šel čas:
Časová posloupnost:
Objednávka: 10.6.2016
Release: 6.10.2016
Balíček odeslán: 6.10.2016
Balíček přišel: 7.10.2016 (původně plán 10.10.2016)
První email o problému: 7.10.2016
Nastavení nové objednávky: 7.10.2016
Odeslání zpět: 11.10.2016
Balíček přišel podruhé: 18.10.2016
Připsání peněz za poštovné: 11.10.2016
Refund: 2.11.2016

Konec dobrý, všechno dobré? V podstatě ano. Amazon UK ukázal, že zákazník je pro ně vším a překvapil mě. Jejich práce se zákazníkem přes email byla ukázková a působili ochotně. Do teď je pro mě trochu zklamáním, že původní balení knihy mohlo z gigantu jako Amazon UK vůbec odejít, ale věřím, že takových případů nebude tolik a že i moje reakce a zážitek sdílený s jejich zákaznickou linkou pomůže upravit jejich finalizaci odesílaného zboží pro spokojenost všech.

Článek o knize zde.


F*Djkoma

1 komentář:

Anonymní řekl(a)...

Dobrý den,

čistě ze zajímavosti jsem nahlédl do profilů některých uživatelů ČSFD a velmi mě překvapil a spíše zklamal fakt, že málokdo z nich má ve výčtu svých oblíbených herců, hereček či jiných tvůrců nějakého Čecha. To už vůbec nemluvím o českém filmu. Pouze samý Hollywood. To nežije nikde na světě žádný jiný herec či režisér, který by převyšoval představitele této filmové manufaktury? Patříte k nim bohužel také. Bylo mi tepreve 40 let, ale mám pocit, že Vaší generaci přestávám rozumět. Bývaly přece doby, kdy i český film měl ve světě dobrý zvuk...

S pozdravem

Radek Kučera